ingo10
Posts: 4
Joined: Thu Jul 01, 2010 8:43 am
Location: Germany
Contact: Website

3D City only white page

Thu Aug 19, 2010 5:04 am

Hi,
some days before i had trouble to start 3d City with Internet Explorer 8. In the popup window i only see a white background. Meantimes i solved the problem.

English Instruction

For other users with the same problem, try this ...

1. Set the security Level under extras/preferences, Tab security from mediumhigh to medium (you can't install questviewer under mediumhigh ;-) )

2. Remove the hook of the box Secure Mode. With the hook in the box you get only a white page if you want to start 3d City ;-)

3. Restart Internet Explorer

4. Now when you click on "Enter 3d City", you get a bar on the top of the popup window. Click there to install quest 3d Viewer. After some minutes 3D City should start and you can move there.

Now you can set the security level back to mediumhigh under extras/preferences, Tab security.
You can check the Secure Mode box to. But don't forget, 3d City only will run, if the box ist not checked !

I hope i helped someone, and removed some work for the abk support guys. :-)

The same instruction for german speaking people ...


Deutsche Anleitung

Vor einigen Tagen hatte ich Schwierigkeiten 3D City mit den Internet Explorer 8 (IE8) zu starten. Im aufgehenden Popup Fenster war nur ein weißer Hintergrund zu sehen.
Inzwischen habe ich das Problem behoben, oder weiß wie ich damit umgehen muß. ;-)

Für alle Benutzer die auch dieses Problem haben, könnt Ihr 3D City wie folgt zum Laufen bringen ...

1. Den Sicherheitslevel unter Extras/Internetoptonen, Registerkarte Sicherheit, von mittelhoch auf mittel umstellen (Ihr könnt den Questviewer sonst nicht installieren ! ;-) )

2. Den Haken im Gesicherten Modus entfernen ( sonst gibt es beim Starten nur eine weiße Seite ;-) ).

3. Den Internet Explorer neu starten

4. Nun könnt Ihr auf "3D City betreten" oder "Enter 3D City" klicken. Im aufgehenden Popup Fenster erscheint oben ein Balken. Hier anklicken und den Questviewer installieren. Nach wenigen Minuten sollte 3D City starten.

5. Im Menü Einstellungen/Internetoptionen, Registerkarte Security kann nun der Level auf mediumhigh zurückgesetzt werden.
Wer möchte kann auch den gesicherten Modus wieder anhaken. 3D City läuft nur wenn der Modus aus ist !

Ich hoffe ich konnte einigen helfen und habe den Jungs von ABK etwas Support Arbeit abgenommen.

Johnnny
Posts: 14
Joined: Fri Jun 04, 2010 8:32 am

Re: 3D City only white page

Fri Aug 20, 2010 1:47 am

Hi,

I found one trick: run IE8 as Administrator - then can install 3dcity player and walk in city without change settings

User avatar
metzger
Posts: 38
Joined: Sun Oct 20, 2013 10:42 am

Re: 3D City only white page

Sat Nov 23, 2013 2:36 pm

I found one trick: run IE8 as Administrator - then can install 3dcity player and walk in city without change settings


That worked for me too! I always set it to run as admin just for ease of use.

Return to “Chameleon Troubleshooting and Problems”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests